منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع می باشد.

پیوندهای روزانه

ده سال آینده کردستان زیر زباله دفن می شود

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ق.ظ
زیست بوم: عبدالوحید ریاضی فر مدیرکل محیط زیست استان کردستان در دومین کارگروه پسماند استان کردستان که در معاونت استانداری کردستان برگزار شد، عبدالوحید ریاضی فر اظهار کرد: نحوه جمع آوری، دفن غیر اصولی، عدم ساماندهی جایگاه، فقط انتقال و تلنبار کردن زباله ها و عدم فرهنگ سازی از مهمترین معضلات پسماند در استان است. 
وی افزود: تولید سالانه 359 هزار تن پسماند عادی و 870 تن پسماند پزشکی نشان می دهد باید با استفاده از تکنولوژی های روز، برنامه مدون و مستمر ، همکاری ارگانهای زیربط به فکر دفع و بازیافت مناسب آن بود.  
ریاضی فردر ادامه عنوان کرد: امروزه استفاده درست و اصولی از زباله به عنوان یک سرمایه اولیه برای تامین برخی نیازهای کشور مانند کودهای ارگانیک و بدون مواد شیمیایی مورد توجه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا قرار گرفته است،بطوریکه از این درآمدهای کلانی نیز نصیب کشورها شده و جامعه به سوی پاک شدن پیش میروند. 
مدیرکل محیط زیست کردستان افزود: باید این حرکت در استان کردستان نیز با شتاب بیشتری انجام پذیرد و با فرهنگ سازی و آموزشهای علمی و عملی و البته مستمر به مردم در گام اول تفکیک زباله از مبداء و بازیافت آن در اولویت قرار گیرد. 
در ادامه این جلسه نیز معاون نظارت و پایش محیط زیست کردستان به ارائه گزارش وضعیت کلی پسماند در استان به ویژه معضلات مهم آن را تشریح کرد. 
شهاب محمدی اعلام کرد:امحاء 20 تن سموم کشاورزی، شروع تفکیک زباله از مبدا در شهرهای بانه، دیواندره، دهگلان، سقز و قروه و بی خطر سازی بیش از 90 درصد از پسماندهای عقونی از نکات مثبت پسماند در استان است.
وی همچنین گفت:عدم اجرا طرح مدیریت پسماند از سوی شهرداریها ، عدم ساماندهی جایگاهها شامل فنس کشی و خاک پوشی ، عدم مدیریت شیرابه ، آلودگی آبهای زیر زمینی، عدم تهیه بانک اطلاعاتی و شناسایی پسماندهای عادی و ویژه،عدم شناسای و جمع آوری پسماندهای بخش برق و الکترونیک از سوسی شرکت توزیع برق استان و عدم شناسای و مدیریت اصولی پسماند های نفتی توسط شرکت پخش فرآوردهای نفتی کردستان از مهمترین مصوبات جلسات قبلی است که از سوی ارگانهای مرتبط محقق نشده است.

منبع: YJC
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸
پیمان صاحبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی