منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع می باشد.

پیوندهای روزانه

نقش فردی ما، در حفاظت از محیط‌زیست

چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۲۴ ق.ظ


رضا کیانیان*: اخیرا کمپینی برای حمایت از دریاچه‌ها و تالاب‌های کشور به راه افتاده که خوشبختانه هنرمندان و ورزشکاران بزرگ کشورمان مانند خانم الهام پاوه‌نژاد، مهتاب کرامتى، بهاره رهنما، شبنم مقدمى، پرویز پرستویى، امیر آقایى، عموفیتیله‌اىها، سعید معروف و بسیارى دیگر از همکاران و دوستان و همراهان از این کمپین حمایت کرده و در شبکه‌های مجازی آن را به اشتراک گذاشته‌اند.


پس از چند روز حدود ۶۶۲ تن هشتگ «من دریاچه ارومیه هستم» را در صفحات خود به اشتراک گذاشتند، ولى فقط چهل هزار نفر، دو دقیقه وقت صرف کردند به سایت مورد نظر مراجعه کرده و این طرح را امضا کردند.جالب است که تقریبا تمام لایک کننده‌ها موافق بودند که باید زندگى را به دریاچه برگردانیم، اما حتی چند دقیقه وقت نگذاشتند تا امضاى خود را ثبت کنند.موضوع جایی خنده دار می‌شود که چند سال پیش که گفتند ثبت‌نام الکترونیکى کنید و ماهى چهل و پنج هزار تومان بگیرید، چه سر و دست‌ها که نشکستیم تا به هر قیمتى شده ثبت نام کنیم و از قافله دریافت یارانه جا نمانیم.

حتى بعضى مغازه‌ها کار و زندگى را رها کردند و پول مى‌گرفتند و بقیه را ثبت نام مى کردند.چندى نگذشت که آن چهل و پنج هزار تومان‌ها باعث تورم شد و چند برابرش از جیب مان بیرون کشیده شد و هنوز هم داریم تقاص آن عدم دور اندیشى را پس مى دهیم.اما فراموش نکنیم که نابودى دریاچه ارومیه برابر خواهد بود با نابودى بخش بزرگى از کشور و پیامدهاى آن، توفان هاى شن و نمک و در نتیجه نابودى کشاورزى و آلوده‌شدن هوا از آذربایجان تا قزوین و درنتیجه مهاجرت هاى بزرگ، گرانى و قحطى و ... که قطعا ضرر آن بیشتر از ماهى چهل و پنج هزار تومان خواهد بود.

در این بین برخی از افراد بنده را یاد آن شخصیت کارتون گالیور می‌اندازند که در برابر هر اتفاقی می‌گفت: «من مى دوووونم ...نه ! نمی‌شه! من می‌دونم!» الان هم من و شما هر کاری می‌کنیم مى گویند « نمی‌شه... فایده‌ای نداره... ممکن نیست... خب بعدش چی؟! و...» اما بنده همیشه بر این باور بوده و می‌گویم«هیچ تلاشی بی‌ثمر نخواهد بود» اما آنها می‌گویند«هر تلاشی بی‌ثمر است!»هیچ کاری نمی‌کنند و بقیه را هم از کارهایشان ناامید می‌کنند، گویی خدمتگزار بی‌جیره و مواجب دشمن خودشان  شده اند.

اما هر انسانی باید  اگر با کاری مخالف هم است، در برابرش با کاری موافق باشد. اما انگار ما اساسا با کارکردن مخالف هستیم. به هر حال باید قدمی برداشت، کاری هر چند کوچک انجام داد.جمع شدن یک میلیون امضا کار کوچکی نیست. یک میلیون نفر همصدا؛ فریاد بزرگی است و اتفاقات خوبی خواهد افتاد. بی‌عملی و نا امیدی، کمک به تفکری است که دریاچه‌ها و تالاب‌های ایران را می‌خشکاند.پس لطفا عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۷۰۴۰ پیامک کنید و خواستار برگرداندن زندگی به دریاچه‌ها و تالاب‌های ایران به ویژه دریاچه ارومیه شوید.اگر هر فرد از دو نفر بخواهد که با او همصدا شوند، بدون شک همدلی و یکپارچکی و اتحاد میان ما شکل می‌گیرد.

* بازیگر سینما و تلویزیون

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۱
پیمان صاحبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی