منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

منابع طبیعی سقز

بیان مسائل و مشکلات منابع طبیعی و محیط زیست

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع می باشد.

پیوندهای روزانه


تصویر آینده‌ای که در آن سیاره ما زمین، بر اثر تغییرات آب و هوایی ویران شده باشد، ممکن است تصوری دور به نظر برسد. اما هم اکنون نیز آسیب‌های تغییرات اقلیمی در سراسر کره زمین قابل مشاهده است.

به گزارش ایانا از ساینس الرت، طی دو دهه گذشته میزان بالا آمدن سطح آب دریاها در جهان به‌طور متوسط ۵۰ درصد افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۷ در برخی مناطق جهان از کالیفرنیا گرفته تا ویتنام، دمای هوا به بالاترین میزان در تاریخ رسید و سه سال گذشته داغ‌ترین دمای ثبت شده را شاهد بوده‌ایم.

شش دانشمند و دیپلمات برجسته از جمله کریستینا فیگوئرز مسئول پیشین اداره آب و هوا درسازمان ملل و استفان رامشتورف فیزیکدان، در نامه‌ای سرگشاده نوشته اند که جهان پیش از وقوع بدترین تاثیرات تغییرات اقلیمی تنها سه سال فرصت جبران دارد.

آنها در این نامه از دولت‌ها، صاحبان مشاغل، دانشمندان و شهروندان خواسته‌اند هم اکنون به موضوع انتشار گازهای گلخانه‌ای توجه جدی کنند. آنها نوشته‌اند اگر بتوان تا سال ۲۰۲۰ به‌طور دائمی از انتشار این گازها است، احتمالا از رسیدن دمای جهان به آستانه برگشت ناپذیری جلوگیری خواهد شد.

تاثیرات تغییرات اقلیمی به شکل نابودی جنگل‌‌ها، وقوع سیل‌های ناشی از بالا آمدن آب دریا و تغییرات غیر قابل پیش‌بینی آب و هوایی ظهور خواهد کرد که می‌تواند کشاورزی را نابود کند و بر زندگی ساکنان مناطق ساحلی که بیشترین جمعیت جهان در آنجا زندگی می‌کنند اثر نامطلوب بگذارد.

آنها برای سال ۲۰۲۰ طرحی را پیشنهاد داده‌اند که شامل موارد زیر است:

-افزایش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر تا ۳۰ درصد برق مصرفی.

-برنامه‌ریزی برای حذف سوخت‌های فسیلی در شهرها و ایالات تا سال ۲۰۵۰ با سرمایه‌گذاری سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار

-تضمین اینکه ۱۵ درصد از ماشین‌های فروخته شده برقی باشد.

-انتشار برنامه‌ای مدون برای به نصف رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از جنگل‌زدایی تا سال ۲۰۵۰

-تشویق بخش‌های مالی به ایجاد "کمربندهای سبز" بیشتر برای کاستن از اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی

اهداف مطرح شده در این نامه با اولویت‌های دولت ترامپ که اعلام کرده موضوع تغییرات اقلیمی در دستور کار آن قرار ندارد، در تضاد است.

در اوایل ماه ژوئن ترامپ اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ ایالات متحده از توافق پاریس که الزاماتی را برای کاهش گازهای گلخانه‌ای کشورها تعیین کرده، خارج خواهد شد.

نویسندگان نامه از شهرها و صاحبان مشاغل خواسته‌اند که با انتشار گازهای گلخانه‌ای مقابله کنند و اهداف توافق پاریس را حتی بدون کمک دولت آمریکا، برآورده سازند.

فیگوئرز در یک نشست مطبوعاتی گفت: "ما چنانکه علم می‌خواهد و در حمایت از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، در آستانه این امر قرار داریم که انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۲۰ در مسیر کاهش قرار دهیم و به‌ویژه فقر شدید را از بین ببریم. این چالش‌های تاریخی، با یک آگاهی بی‌سابقه در سطح ایالت‌های آمریکا و حکومت‌های دیگر جهان و بخش خصوصی به‌طور کلی همراه است. فرصتی که در سه سال آینده به ما داده شده در تاریخ بی‌نظیر است".

ترجمه: محسن حدادی

منبع:ایانا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۷
پیمان صاحبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی